Hala odjazdów Dworca Masaryka Kolei Czeskich w Pradze jest zabytkiem wpisanym w Centralnej Liście Zabytków Kultury Czeskiej Republiki. Dworzec Masaryka jest najstarszą stacją końcową w Europie, która nadal działa. Do ochrony elementów konstrukcyjnych wykonawca wybrał preparaty Bochemit QB Profi i Bochemit Forte Profi.
Z powodu przeciekania wody opadowej od dawna cierpiały przede wszystkim drewniane konstrukcje hali odjazdów Dworca Masaryka. Przyczyną uszkodzeń były również zatkane odpływy prowadzone w żeliwnych słupach, które z upływającym czasem zapchały się prawie całkowicie i było praktycznie niemożliwe oczyścić je tak, by przy tym nie uszkodzić konstrukcji nośnych. Nawet przy problematycznych pracach konserwacyjnych budynek przetrwał około 130 lat bez gruntownego remontu. W roku 2011 jednak konieczna była rekonstrukcja. Polegała ona na demontażu konstrukcji poszczególnych wiązań poprzecznych, wzmocnieniu sztywności konstrukcji, wzmocnieniu poszczególnych elementów konstrukcyjnych i połączeń, następnie na naprawie świetlików, elewacji i pokrycia dachowego. Koniecznie też należało wykonać impregnację elementów konstrukcyjnych. Do impregnacji elementów drewnianych zastosowano preparaty Bochemit QB Profi i Bochemit Forte Profi. Koleje Czeskie traktują Dworzec Masaryka w Pradze jako swoją wizytówkę i miejsce, w którym w przyszłości będzie łączyć się tradycyjny wygląd dworca z nowoczesnymi usługami i udogodnieniami oraz zapleczem służącym nie tylko pasażerom. Rekonstrukcja hali odjazdów zakończyła się sukcesem. Realizacja nowego projektu modernizacji dworca ma się odbyć w roku 2022.
Aby uzyskać więcej informacji skontaktuj się z Průmstav, a.s.